ME is MINE – furtul de identitate

Post 55 of 56

A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons  împreună cu ADICONSUM – organizație de consumatori din Italia  lansează proiectul finanțat din fonduri europene “ME is MINE”.

​Furtul de identitate este o infracțiune în care un infractor obține informații personale cheie / importante, precum documente de la asigurările sociale, permis de conducere și altele, cu scopul de a se da drept altcineva. Informațiile obținute pot fi folosite pentru a obține un credit, mărfuri sau servicii folosind numele victimelor.

În ultimii 30 de ani au fost realizate progrese inimaginabile în domeniul tehnologiei comunicațiilor și al IT-ului. Dezvoltarea internetului a transformat radical omenirea, iar beneficiul unor noi tipuri de comunicare (rețele sociale) au dus  de asemnea și fapte anti-sociale și penale de tipul furturilor de identitate așa cum arată și cercetarea realizată de Experian prin care mai mult de unul din doi americani cu varsta mai mare de 45 de ani și-au postat voluntar sau involuntar date cum ar fi : adresa (14%), date despre relații personale (aproximativ 50 %) pe rețele de socializare fără a înțelege riscurile la care se expun publicând aceste Informații (75%).

De asemenea conform aceluiași studiu rapoartele privind tentativele de fraudă au ajuns la 40% în 2009. Totodată 7.3 milione de consumatori din Marea Britanie, Irlanda, Germania si Belgia au fost victimele ale furtunului de identitate.

Un alt studiul realizat de Dynamic Markets for Fellowes arată că 99% din consumatorii chestionați au auzit de furtul de identitate, însă 12% nu știu cum pot fi vulnerabili la furtul de identitate in comparație cu 9% care consideră că pericolul nu există. De asemenea 23% nu știu care este procesul pentru furt de identitate iar 54% nu știu ce drepturi au sau cum pot depista dacă au fost victimele unui furt de identitate.

Proiectul ME is MINE are ca obiectiv pe termen lung reducerea cazurilor de furt de identitate și popularizarea drepturilor consumatorilor cu privire la protecția datelor cu caracter personal și crearea unui Observator național, cu privire la problema supusă atenției, în România și în Italia, în colaborare cu principalii actori cheie, promovând și dezvoltând metode și instrumente care să vizeze creearea unei strategii și adoptarea unor măsuri și acțiuni de prevenire și combatere a fraudelor, precum și protejarea victimelor.

Proiectul se lansează astăzi, 15 Martie, Ziua Internaționala a Consumatorilor și se derulează pe o perioadă de 2 ani. Activitățile se vor adresa publicului larg, având ca scop creșterea percepției consumatorilor cu privire la următoarele aspecte: implementarea unui punct de informații care să furnizeze informații generale, dar care să ofere și suport victimelor furturilor de identitate, crearea unui website dedicat care să furnizeze informații pe subiectul abordat (www.furtdeidentitate.ro pentru Romania, www.furtodidentita.it pentru Italia și www.identitytheftobservatory.eu – la nivel european) și organizarea unor conferințe și workshop- uri menite să conștientizeze consumatorii.

Asociația Naționala pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizație din Romania cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, intemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor.

Social share:

MENU
Translate »